{"id":10712,"date":"2025-03-24T12:15:26","date_gmt":"2025-03-24T11:15:26","guid":{"rendered":"https:\/\/osloadvokateneavhendingsloven.dev.kodeks.no\/?page_id=10712"},"modified":"2025-03-24T14:51:17","modified_gmt":"2025-03-24T13:51:17","slug":"reklamasjon-boligkjop","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/avhendingsloven.advokat.no\/informasjon-avhendingsloven\/reklamasjon-boligkjop\/","title":{"rendered":"Reklamasjon"},"content":{"rendered":"\n
\n\n
\n
\"\"<\/div>
Informasjon om avhendingsloven<\/a>

Reklamasjon ved boligkj\u00f8p<\/h1><\/div>

Oppdaget feil eller mangler ved boligen? Reklamer riktig og i tide for \u00e5 sikre dine rettigheter og f\u00e5 den erstatningen du har krav p\u00e5.<\/p>\n<\/div><\/div>\n <\/div>\n <\/section>\n\n\n\n\n

\n
\n\n
\n
\n\n
\n
\n\n
\n

Reklamasjon ved boligkj\u00f8p \u2013 dine rettigheter og plikter<\/h2>\n

Har du oppdaget feil eller mangler ved boligen etter overtakelse? Da er det viktig \u00e5 reklamere i tide og p\u00e5 riktig m\u00e5te for \u00e5 sikre dine rettigheter etter avhendingsloven. Her f\u00e5r du en grundig gjennomgang av hvordan du g\u00e5r frem, hvilke frister som gjelder, og hva du kan kreve.<\/p>\n

Hva betyr reklamasjon?<\/h3>\n

Reklamasjon inneb\u00e6rer at du gir selger beskjed om at du mener boligen har en mangel. Dette er en forutsetning for \u00e5 kunne kreve retting, prisavslag, erstatning eller heving av kj\u00f8pet. Reklamasjon m\u00e5 skje innenfor lovens frister og p\u00e5 en tydelig m\u00e5te.<\/p>\n

N\u00e5r m\u00e5 du reklamere? (Reklamasjonsfrister)<\/h3>\n

Det er to hovedfrister \u00e5 forholde seg til:<\/p>\n